Založ si blog

V zajatí frazeológie

( Malé poblúznenie, keď frázy hovoria za autora. )

Celý deň sa mi lepila smola na päty. Čo ako som sa snažil, netrafil som klinec po hlavičke. Kosa mi spadla na kameň. Za domom som kopal jamu, sám som do nej spadol. Neskoro som zistil, že mi tečie do topánok. Prišiel som aj o gate.Večer ktosi hodil flintu do žita. U susedov zagágala trafená hus.

Slnko sa už nemohlo na to dívať, zapadlo.

Líšky rozdávali dobrú noc, a práve vtedy prišla ona, moja stará láska Frázka. Ako blesk z jasného neba. Nehrdzavela. Rýchlo som pozametal pred vlastným prahom. Aj s farbou som vyšiel von. Svedomie som mal našťastie čisté. Ustlal som jej na ružiach. Ona chcela zaspať na vavrínoch. Začali sme od Adama. Chýbali nám figové listy. Aby sme sa nehanbili, do pohára lásky sme si naliali čistého vína.

Vypili sme ho až po samé dno.

Nad ránom ma prebudil smäd po živote. Ona plakala nad rozliatym mliekom. Dostala sa na šikmú plochu. Na očiach mala ružové okuliare, jazyk držala za zubami. Vraj prišla o svoj vienok zelený. Nebolo jej do reči, nevedela kam z konopy. Chcela za sebou zavrieť dvere. Bála sa aj vlastného tieňa. Neverila mi, ani vlastným očiam.

Ubezpečil som ju, že určite nezostane na ocot.

Zavesil som jej na nos, že sa v živote o ňu postarám. Mám široké koryto, ostré lakte, sľúbil som jej aj modré z neba. Chýbalo jej remeslo, čo má zlaté dno. Prešiel mi mráz po chrbte, čo keď sa zaujíma o to najstaršie remeslo. Mlčala ako zarezaná. Čas okolo nás bežal ako splašený. Odišla. Hlavu som mal v smútku. Prišlo ďalšie ráno, múdrejšie od večera.

Otvoril som okno dokorán. Vonku sa život nezastavil, išiel svojou cestou.

Po mojom sklamaní nezostal ani smrad. Učím sa, na vlastných chybách, celý život.

Myslím hypoteticky

14.01.2024

Myslím, teda som (hypoteticky) Myslím hypoteticky, čo by bolo, keby nebolo keby. V češtine je to slovo kdyby, ale význam je rovnaký. Problém zostáva v tom, ako z našej mysle odstrániť nežiadúce keby. Aby neexistovali všetky tie prekážky, problémy, ktoré nám bránia niečo uskutočniť, realizovať podľa nášho zámeru. Napríklad, aby sme si ako ľudia medzi sebou vzájomne [...]

Slnko spáva za morom

10.12.2023

Na dlhé zimné večery ponúkam dve knižky z mojej literárnej tvorby: Haiku verše – Slnko spáva za morom. Poviedky – Striedanie životných období. V knižnej distribúcii IKAR s.r.o Autor: Alexander Scholz kľuč je vo dverách izba plná nerestí dočasné lásky šapitó tlieska klaunov široký úsmev slzy ti ponúka kniha pod vankúšom zimomriavky na tele vrah je [...]

Striedanie životných období

13.07.2023

Práve vyšiel Literárny týždenník č.19-20. Je v ňom viacstránková spomienka na tvorivý umelecký život majstra slova, pána Juraja Sarvaša. Svojím neopakovateľným recitátorským prejavom zostane navždy v mysliach svojich poslúchačov. Okrem iných zaujímavých príspevkov, našlo sa v časopise miesto aj pre moju poviedku Krížne cesty. Na poslednej strane si tiež môžete [...]

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

poviedkaren

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 51913x
Priemerná čítanosť článkov: 2596x

Autor blogu

Kategórie